czwartek, 6 grudnia 2018

Ubrania dla lalki

Ala od dłuższego czasu prosiła mnie o nowe ubranka dla lalek.
Niestety. Sztuki kroju i szycia nie opanowałam.
Chciałam iść na łatwiznę i kupić, ale ceny oryginalnych ubranek są, delikatnie mówiąc, wysokie.
Doszłam do wniosku, że spróbuję. W końcu to nie ubrania dla mnie czy dziecka, więc nawet jak nie wyjdą to nic się nie stanie.
Pod nóż poszły stare fartuszki kuchenne z materiału, który się nie strzępi oraz wykorzystałam moje "przydasie".

suknia wieczorowa z torebką

mała biała

bawełniana sukienka z paskiem

modelka - moja pierwsza lalka (bodajże 89 r.)

bluzkę muszę jeszcze poprawić - miał być większy dekolt, ale ciut przesadziłam

wykorzystane obszycie fartuszka na dół bluzki

pomarańczowy komplet

koszulka damska - wątpliwej urody wzór ;)

przerobiona na koszulkę męską

spódnica z koła, bluzka ozdobiona kwiatkami z metra

bawełniana koronka i spódnica z resztek

bawełniana sukienka /koszula nocna

tiulowa spódnica

stanik stworzony na potrzeby zdjęcia ;)

Powstały też dwa nakrycia głowy.
Filcowy kapelusz z kokardą z odzysku.




Filcowa korona z "rubinami" .



Córka zadowolona. Ja też. Może nie są idealne, ale nie o to chodzi.

10 komentarzy:

  1. Fajne :) Jak robiłaś rękawy? Szyłaś na maszynie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. szyłam na maszynie, aczkolwiek nie szło mi za dobrze :/
      rękawy są w całości z bluzkami - doszywanie rękawów znacznie wykracza poza moje umiejętności ;)

      Usuń
  2. Piękne takich w sklepie się nie znajdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gustowne kreacje, dla ludzi też szyjesz?

    OdpowiedzUsuń
  4. Tiulowa spódnica i kapelusz filcowy wymiata :) świetna z Ciebie krawcowa :) sama bym jeszcze takie lale poprzebierała :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kochana możesz sobie pogratulować! Ubranka bardzo oryginalne i ciekawe. Nawet lepsze od tych sklepowych :)
    PS. pamiętam jak kiedyś sama szyłam taki wdzianka dla lalek kuzynek ^_^

    OdpowiedzUsuń
  6. dziękuję wszystkim za miłe słowa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. No pokaz mody jak nic. Udało Ci się niesamowicie fajne rzeczy zrobić. Sama bym się chętnie pobawila.

    OdpowiedzUsuń
  8. wow, tyś poszła jak szalona! @____@ mówiłaś, że robiłaś parę, ale nie wiedziałam, że to cała kolekcja wyszła! Mega mi się podobają! szczególnie kolorowa spódniczka ze stanikiem z serduszek, hihihi ;D a ta bluzka z za dużym dekoltem toż jest szczyt mody i stylu! tzw. "oversize" noszony niedbale... Super! :D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za komentarze :)